javahermarket

استیو جابز میگوید - magicschool
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه با دانش خود به پیکار با نادانیش برخیزد، به بالاترین خوشبختی می رسد . [امام علی علیه السلام]

استیو جابز میگوید

ارسال‌کننده : امیر سلیمانی در : 91/7/28 7:4 عصر

بسیاری از نقل قول های الهام بخش و جذاب استیو جابز مربوط به سخنرانی معروف وی در سال 2005 در دانشگاه استنفورد است. اما مدیر سابق اپل که یک سال پیش از دنیا رفت، حرف های خوب و شنیدنی بسیاری دارد.


http://up.elmology.ir/121003065321-steve-jobs-smiling-story-top.jpg

1- کامپیوتر برای من عالی ترین و قابل توجه ترین وسیله ای است که تا به حال با آن برخورد کرده ام. کامپیوتر همانند دوچرخه برای ذهن است. (فیلم “حافظه و تخیل” سال 1990)

2 – من خیلی چیزها را نمی خرم، چرا که از نظر من مضحک هستند. ( ایندیپندنت سال 2005)

3 – من فکر می کنم که مرگ شگرف ترین کشف زندگی است. مرگ باعث پالایش و منسوخ شدن الگوهای قدیمی می شود. (پلی بوی 1985)

4 – مردم فکر می کنند که تمرکز به معنای آری گفتن به چیزهایی است که باید روی آنها تمرکز کرد، اما در اشتباه هستند. تمرکز به معنای نه گفتن به صدها ایده خوب دیگری است که وجود دارند. شما باید مسائلی را که می خواهید روی آن تفکر و تمرکز کنید را با دقت انتخاب کنید. نوآوری، نه گفتن به هزار مسئله قابل فکر است. (کنفرانس جهانی دولوپرهای اپل سال 1997)

5 – برایم مهم نیست که زمان مرگم پولدارترین آدم باشم….
دوست دارم شب ها زمانی که به خواب فرو می روم کار خارق العاده ای کرده باشم، این برای من مهم است. (سی ان ان مانی سال 2008)

6 – کار من آسان گرفتن و یا مهربان بودن با مردم نیست. کار من بهتر کردن زندگی مردم است. (سی ان ان مانی سال 2008)

7 – اگر دوست دارید در زندگی همچون یک هنرمند خلاق باشید، نباید زیاد به گذشته ها فکر کنید. شما باید هرکس بودید و هرکاری کردید را به فراموشی بسپرید. (پلی بوی 1985)

8 – نوآوری رئیس و مرئوس را از هم تمیز می دهد. (رازهای نوآوری استیو جابز سال 2001)

9 – من الگوریتم تجاری خود را از گروه بیتلز برداشتم. آنها 4 نفر بودند که گرایش های منفی خود را مورد ارزیابی قرار می دادند. آنها تعادل را در بین خود ایجاد می کردند، به خاطر همین هم نتیجه نهایی همیشه خوب می شد. من هم به کار و تجارت خود با این چشم نگاه می کردم: کارهای بزرگ در بیزنس و تجارت یک نفره انجام نخواهند شد. این کارها تیمی هستند. (60 دقیقه سال 2003)

10 – من حاضرم هرچه از دنیای تکنولوژی بدست آورده ام را بدهم، در عوض یک بعدالظهر را با سقراط بگذرانم. (نیوزویک سال 2001)




کلمات کلیدی :